Tuesday October 17, 2017

2CV PartnerS is specialist in het restaureren van 2CV's.

2CV PartnerS is gespecialiseerd in het restaureren van 'moderne' Eenden, de auto's met schijfremmen. Een eend die bij 2CV PartnerS de garage verlaat, is technisch in nieuwstaat en is vaak nog beter dan destijds nieuw.

Een chassiswissel of laswerk aan de koets is soms voldoende om de 2CV weer voor jaren op de weg te hebben. In andere gevallen is een meer uitgebreide restauratie de beste keus. 2CV PartnerS biedt een scala aan mogelijkheden zodat u uw eend naar eigen wensen laten samenstellen. Kom eens langs in Berkel en Rodenrijs om uw wensen te bespreken.

2cv ParnerS is gespecialiseerd in de restauratie van 2cv koetsen. Hiervoor is door 2cvPartnerS een speciale mal ontworpen en gemaakt. Deze mal zorgt er voor dat alle delen zorgvuldig uit de koets verwijderd kunnen worden en zonder vervorming of de integriteit van de koets aan te tasten professioneel dmv puntlassen vervangen kunnen worden.

Voor de restauratie van de koets gebruikt 2cvPartnerS een selectie van de beste kwaliteit plaatwerk, welke momenteel op de markt te verkrijgen is.

Eend aan het spit.

 

          

                      

 

Voor een professionele restauratie, is het noodzakelijk dat de koets onder alle omstandigheden goed bereikt kan worden. Daarom is het mogelijk de gehele koets 360 graden te draaien en hem in hoogte verstellen. De mal van 2cvPartnerS voorziet hier in, zonder dat er de kans bestaat op vervorming van de koets.

2cv koets van Rob.

 

       

 

      

 

Restauratie Charleston

We hebben aanvang gemaakt aan een nieuw restauratie project. De rode 2cv wordt straks een bordeaux rode Charleston. Nieuwe foto's volgen, 

                             

     

 

De bouw van een 4 cilinder 1300cc 2cv

                                                 

 

  

De juiste materialen

Voor de restauratie gebruikt 2CV PartnerS veel nieuwe materialen maar waar mogelijk hergebruiken we onderdelen.

2CV PartnerS beoordeelt gebruikte onderdelen kritisch op veiligheid en duurzaamheid zodat u weer met een nieuwe Eend de weg op gaat.

 

 

 

 

 

Exclusief gegalvaniseerd chassis

Het grootste probleem van de 2CV is roest. Het chassis roest van binnenuit en knikt op den duur. Een gebroken chassis is zeker nog geen reden om de eend te slopen want het is mogelijk een sterk verbeterd nieuw chassis als nieuwe basis voor de eend te gebruiken.

 

Om het roestprobleem bij de kern aan te pakken, ontwikkelde Verschuur exclusief voor 2CV PartnerS een gegalvaniseerd chassis. Dit chassis biedt dezelfde stevigheid als het origineel, alleen van roesten kan geen sprake meer zijn. Het chassis van 2CV PartnerS past voor 100% en zonder aanpassingen.

Top